dissabte, 30 de juliol del 2011

"mentre les coses simplement neixen" (Leonardo Fróes)




Per sobre d'un gran camp de blat de moro, sobresurt una mata de gira-sol. I és que la lluita per la vida no deixa de ser això: una silenciosa i persistent lluita pel Sol.

DONES DE BLAT DE MORO
(Leonardo Fróes)

Milers de dones de blat de moro
broten del meu ull callat com espigues
fortes. En l’aire es redrecen

com fullades criatures carnoses
que al vent es transmuten, de femelles,
en formosos plomalls mascles.

Trobo graciós l’encreuament; hi penso,
en el que és ser dona a punt
de, sota el vertigen solar, tornar-se confusa

hibridació. M’obro. Jugo
a donar-me. Em rapto i m’opto
com si jo mateix anés a menjar-me sencer

mentre les coses simplement neixen.

http://safatadexiuxiueigs.blogspot.com/2007/11/somos-los-hijos-del-sol-los-nocheros.html

1 comentari:

Unknown ha dit...

Ben cert...Ara tinc un ravanet que neix entre els cogombrers...